Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-02-2020, 16:56 door Anoniem

Door Anoniem: Ik kreeg van Vitens deze sms (letterlijke tekst, alleen klantnummer aangepast): "Beste klant, u heeft uw drinkwaterfactuur nog niet betaald. Maak € 51,22 over naar NL94 INGB 0000 8690 00 o.v.v. uw klantnr. [1234567] Direct betalen? www.vitens.nl/factuur/sms. Mvg, Vitens" Nu ben ik al bovengemiddeld security-minded, maar mijn 1e reactie was: ow, die moet gauw betalen. Mijn 2e reactie 5 seconde later was een licht schaamtegevoel dat ik toch een fractie van een seconde gedacht had dat dit echt was. Bij nader inzien ook al een raar woord: "uw drinkwaterfactuur". Ook rare afsluiting: "Mvg, Vitens" Mijn 3e verbijsterende reactie 5 minuten laten na op Vitens.nl gekeken te hebben, is dat dit bericht toch gewoon echt was. Het rekeningnummer is gewoon van Vitens, en Vitens stuurt echt van dit soort sms'jes naar al haar klanten. Zijn jullie het ermee eens dat dit echt raar is en dat dit soort verwarrende sms'jes in deze tijden van sms-spoofing gewoon echt niet meer kan? Maar ook dat een gewone ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha