Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

25-02-2020, 07:55 door Anoniem

Door Anoniem: Welke reden zal Transavia hebben om deze gegevens - totaal onnodig en dus clandestien - meer dan 3 jaar te bewaren? Alhoewel volgens de AVG is de reden 'wil de klant post kunnen sturen' al legitiem genoeg om gegevens eeuwig op te slaan. Het probleem is dat dat tegenwoordig niet meer zo simpel is. Bakken met bedrijven hebben inmiddels een verplichting om gegevens over hun klanten aan de overheid te geven (denk aan hotels, luchtvaartmaatschappijen, banken, telefoonmaatschappijen etc) en de gevraagde gegevens gaan best ver. Omdat er ook tussen de regels door wordt geeist dat ze kunnen bewijzen dat je identiteit is gecontroleerd kiezen die bedrijven er steeds vaker voor om dan maar even je ID te scannen met hun eigen scannertje. Dat dit een mega risico voor de klant is ... ja .. sorry hoor maar wij moeten dit doen. En omdat de overheid of of bepaalde diensten die informatie ook later nog kunnen opvragen moet dat allemaal maar bewaard worden.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha