Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-03-2020, 16:36 door Anoniem

Door MarkF: Ik heb toevallig vorige week de ING app naar mijn nieuwe telefoon over gezet via deze QR code. De app geeft duidelijk aan dat je een andere telefoon toegang geeft tot jouw rekeningen. Er komt zelf nog een additionele melding met de vraag of je door andere gevraagd bent om toegang te geven. Als je op beide keren op 'Ja' drukt, dan pas krijgt het andere toestel toegang. Dit is niet zozeer een probleem met QR codes, maar een probleem van het niet (willen) snappen wat er op je scherm staat. Hoewel de ING bank waarschijnlijk het geld vergoed, ben je ook zelf verantwoordelijk. Als iemand je een Tikkie stuurd, check je toch ook van wie het af komt en of het bedrag klopt. Het is goed dat de politie dit kenbaar maakt, maar denk wel dat mensen zelf beter moeten opletten. Je kunt niet zomaar zeggen dat de problemen bij de techniek (QR codes) of leverancier (ING Bank) liggen. Maar het is toch raar dat je dit hele proces initialiseert vanaf een ongeauthoriseerd apparaat? Als ik een ander apparaat zou ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha