Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-03-2020, 10:22 door Anoniem

Door Erik van Straten: Heel vaak zijn fixes voor kwetsbaarheden helemaal niet ingewikkeld, en zadelen leveranciers gebruikers op met onnodige risico's uit -eigen- economische overwegingen. Lees de timelines maar eens van openbaringen op de Full Disclosure maillijst; de meesten zijn om te janken qua tijdsduur en communicatie, of worden niet als kwetsbaarheid beschouwd door de leverancier. Dat krijg je als je als melder je eigen standaards stelt voor wat er een kwetsbaarheid is en wat de leverancier naar jouw oordeel moet doen om het op te lossen. Dan ga je teleurgesteld worden, maar dat roep je dan wel over jezelf af. Wat doe jij als je buurman op zondag avond aanbelt en zegt "ik vind het een troep in uw tuin en ik vind dat u dat moet opruimen en als het morgenavond niet OK is ga ik er mee rond dat u een slechte buurman bent en ga ik tegen de gemeente vertellen dat uw troep in de tuin een risico vormt van brand". Dan ga je ook niet enthousiast je laarzen aantrekken, een dag vrij nemen, en de rotzooi ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha