Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-03-2020, 14:32 door Erik van Straten

Door Anoniem: Dat krijg je als je als melder je eigen standaards stelt voor wat er een kwetsbaarheid is en wat de leverancier naar jouw oordeel moet doen om het op te lossen. Je hebt gelijk dat niet alle kwetsbaarheden even groot zijn, en melders zaken niet altijd goed begrijpen en/of overzien. Daar komt bij dat mensen allerlei redenen kunnen hebben om (in hun ogen) misstanden te melden. Aan de andere kant worden we overspoeld met kwetsbare software en systemen, en hebben veel fabrikanten er geen of weinig geld voor over om fouten te herstellen, vooral als hun spulleboel functioneel voldoet. En is het dus in hun belang om zo lang mogelijk te wachten met het herstellen van fouten, waarbij zij er niet voor schromen om melders erop te wijzen geheimhouding te betrachten om "gebruikers niet in gevaar te brengen" (of zelfs met juridische stappen te dreigen). Gemakshalve "vergetende" dat gebruikers al in gevaar zijn zodra iemand zo'n kwetsbaarheid kan vinden, en het nog maar de vraag is of gebruikers niet beter af ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha