Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-04-2020, 17:01 door Briolet

Door Anoniem: …Dat maakt een 'telefoontje van de bank' die _jou_ vraagt om zo iets te doen (overboeking naar 'veilige plek' wegens geconstateerde hack), of ('help ons inloggen om uw rekening te blokkeren') zeer verdacht , want dat kunnen ze zonder jouw hulp ook. En dat is m.i. wat Briolet bedoelde .. Dat was mijn strekking inderdaad. Als het echt noodzakelijk zou zijn dat zo'n overboeking moest gebeuren, dan kon de bank dat zelf ook en had de beller die bevoegdheid. Zakelijk heb ik ook veel te maken met de bank en dan is het wel vaker voorgekomen dat ik in een telefoongesprek doorgaf een bepaald product te kopen. Dat kan dan alleen vanaf de lopende rekening, maar de medewerker doet gewoon die overboeking van spaar- naar betaalrekening en voert de opdracht verder uit. Ze kunnen veel en mogen het in bepaalde gevallen ook doen bij een mondelinge opdracht. Het belangrijkste om te onthouden is dat je zelf nooit iets moet doorgeven op grond van een telefoontje.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha