Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-06-2020, 15:25 door Anoniem

Door Anoniem: Verder lijkt het me dat je als dienstverlener tegenwoordig backups vrijwel onzichtbaar zou moeten kunnen doen. Elke dag een incremental, versleutelen en naar je eigen opslag (of "de cloud") en je bent een heel eind. Volgens mij had ik in een eerdere versie van het verhaal al gelezen dat er door de keuze voor hippe online backup oplossingen in plaats van de oude vertrouwde tapes of andere offline media juist het probleem was dat de backups ook niet meer te lezen waren na de ransomware aanval. En dat hoor je steeds vaker. Dat is de IT dienstverlener ook wel aan te rekenen, als die komt met een oplossing die niet veilig is tegen malware. (dwz alleen geschikt voor situaties als brand of per ongeluk verwijderde data, en niet voor recovery van sabotage) Wat de wachtwoorden betreft, daar zie je voor de zoveelste keer weer dat je als IT'er wel betweterig kunt aankomen met extreem complexe wachtwoorden die niet te kraken en ook niet te onthouden zijn, maar dat je daarbij wellicht het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha