Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-06-2020, 17:11 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Verder lijkt het me dat je als dienstverlener tegenwoordig backups vrijwel onzichtbaar zou moeten kunnen doen. Elke dag een incremental, versleutelen en naar je eigen opslag (of "de cloud") en je bent een heel eind. Volgens mij had ik in een eerdere versie van het verhaal al gelezen dat er door de keuze voor hippe online backup oplossingen in plaats van de oude vertrouwde tapes of andere offline media juist het probleem was dat de backups ook niet meer te lezen waren na de ransomware aanval. En dat hoor je steeds vaker. Dan heb je ook geen backups, maar hippe cloudvulling. Backups staan of vallen met de restore. Dus bijvoorbeeld een bootable USB-stick die toegang heeft op die opslag (bij de leverancier of "in de cloud" of op een tape ofzo) waar de backups staan en daarmee de restore kan doen, en dat test je regelmatig. Dat is de IT dienstverlener ook wel aan te rekenen, als die komt met een oplossing die niet veilig is tegen malware. (dwz alleen geschikt voor situaties als ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha