Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-06-2020, 13:35 door Anoniem

Juist in de eerste uren van een phishing aanval is het meeste schade ook omdat de phishingsite nog aangemeld moet worden bij reputatielijsten. Veelal is zo'n website dan al in beeld bij de organisatie die slachtoffer is. Het zou SIDN sieren om dan zelf actie te ondernemen ipv de aardappel door te spelen. Het kan dagen duren voordat overduidelijke phishing domeinen gelijkende op NL banken, marktplaatsen, posterijen, digid etc worden beoordeeld en doorgehaald bij registars. Er zijn best wat instanties te bedenken die de beoordeling of het phishing is of niet prima kunnen maken zonder afhankelijk te zijn van registrars en hosters (bijvoorbeeld een gilde van security bedrijven of banken, bepaalde loketten van overheid en/of politie). Valt en staat met zoeken naar oplossingen voor een actievere rol in de bestrijding en in plaats van meldingen doorspelen naar hosters en registars. Van veel hosters en/of registars hoef je ook niet veel snelheid te verwachten, ze zijn vaak door de phishers zeer zorgvuldig ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha