Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-07-2020, 10:50 door Anoniem

Goed initiatief denk ik. Maar dan zijn er wel een paar voorwaarden die ingevuld dienen te worden. Ten eerste moet een aanbieder van vitale diensten weten waar ze kwetsbaar zijn. En aangezien er een chronisch tekort aan geld, gekwalificeerd personeel en bewustzijn op management nivo is zal dit nogal een uitdaging zijn. Het niet weten van kwetsbaarheden geeft een soort "veilig gevoel" wat we wisten het tenslotte niet. Weten waar je kwetsbaar bent, wat de impact van deze kwetsbaarheden is op je dienstverlening mocht er een cyber incident plaatsvinden (wat meer een kwestie van tijd is) zorgt er vervolgens voor dat je deze MOET oplossen. Ze zijn tenslotte geconstateerd, gedocumenteerd en dus bekend. Een jaarlijkse audit is hier verre van afdoende, IT heeft 1 kenmerk, het verandert zeer frequent. Dus de mogelijk om zeer frequent de kwetsbaarheden te testen is een must om om hier aan te kunnen voldoen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha