Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-07-2020, 18:23 door Anoniem

"We krijgen de boete omdat je je gegevens alleen gratis met de post bij ons kon opvragen." De motivering van A.P. luidt echter anders: Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) mag geen geld vragen aan mensen die digitaal hun persoonsgegevens willen inzien. En wanneer mensen per post inzage in hun persoonsgegevens bij BKR willen, moet dat eenvoudig en met redelijke tussenpozen mogelijk zijn. BKR wierp te hoge drempels op voor inzage. Dat mag niet volgens de privacywetgeving. Daarom heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) BKR een boete opgelegd van 830.000 euro. Mijn mening op grond van wat ik van AVG meen te weten: Weliswaar mag BKR bij buitensporig repetitief opvragen van de aanwezige gegevens een vergoeding rekenen, maar BKR moet dan kunnen aantonen dat het buitensporig is. En dan mag je niet iedereen over één kam scheren door te stellen dat iedereen maar 1x per jaar gratis mag opvragen. Want het hangt helemaal van de situatie van de persoon af of vaker dan 1x per jaar opvragen buitensporig is of ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha