Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-07-2020, 11:18 door Anoniem

Volgens de beller, die zich als ING-medewerker voordoet, zijn oplichters bezig om geld van de spaarrekening te halen. Dat oplichters bezig waren om geld van de spaarrekening te halen bleek een waarheid als een koe te zijn. Het echtpaar wordt geadviseerd om het spaargeld van 50.000 euro naar een "kluisrekening" in Nederland over te maken. En weer maken oplichters misbruik van het totale gebrek aan inzicht bij veel mensen in hoe geautomatiseerde administraties werken. Als ze je een transactie laten doen om zogenaamd te voorkomen dat je pas of je rekening geblokkeerd raakt doen ze alsof een rekening een kluis is waar de bank zonder de klant niet bij kan. Hier doen ze alsof jouw kluis gekraakt wordt en je je geld snel naar een andere kluis moet overhevelen om het te redden. In de jaren '90 kreeg een substantieel deel van de Nederlandse bevolking een pc in huis, recenter begon een nog groter deel met smartphones rond te lopen. Mensen werken al tientallen jaren massaal met IT maar nog steeds is de kennis van ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha