Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-07-2020, 16:44 door Anoniem

Door Anoniem: Moeten de banken nu werkelijk iedereen bij de hand nemen bij het betalingsverkeer? Door Anoniem: Waarom is dit de schuld van de banken? Door Anoniem: Dus de bank doet niks verkeerd. De mensen letten niet op. De bank moet het oplossen. Door Anoniem: NEE! Dit is NIET de verantwoordelijkheid van de banken. In al deze gevallen gaat het om menselijke fouten. Daarbij is het heel gemakkelijk om heel hard te roepen 'eigen schuld dikke bult', maar dat leidt niet tot structurele oplossingen. Wat wel helpt, is na gaan in welke context deze fouten gemaakt worden en na te gaan wat verschillende partijen kunnen doen om dit soort fouten te voorkomen. Na het invoeren van IBAN rekeningnummers ging in het begin ook van alles fout. Na veel aandringen kwam er een IBAN check waardoor je nu een waarschuwing zou moeten krijgen als het rekeningnummer niet klopt met de naam van de ontvanger. Zo'n extra waarschuwing (context!) zorgt er voor dat de kans op fouten en misbruik kleiner is. Daarmee is iedereen een stuk ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha