Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-07-2020, 22:22 door Anoniem

Door Anoniem: Stel jij bent een bank, wat zou je hier tegen doen in het kader van fraudebestrijding? Voorstel: als er een bedrag van meer dan 750 euro wordt overgeboekt naar een rekening die nog niet eerder door die klant gebruikt is, de transactie telefonisch controleren bij de klant. Creditcardmaatschappijen doen toch ook telefonische navraag bij verdachte transacties? Dus om spoofing fraude tegen te gaan zouden banken met klanten moeten bellen als ze denken dat er een frauduleuze transactie plaatsvindt. En de klanten moeten: a) dit onderscheid kunnen herkennen door....? (hallo, u sprekt met de bank. Dat kunt u herkennen aan het telefoonnummer/nummerherkenning?) b) elke instructie van de bank opvolgen als die belt. Bv al hun geld overboeken naar een andere rekening (omdat de bank denkt dat ze een frauduleuze transactie ontdekt is?) Is dit nu niet net het probleem dat er nu speelt. Iemand doet zich voor als de bank, en geeft aan dat ze denken een frauduleuze transactie op het spoor te zijn. En de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha