Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-07-2020, 10:45 door Anoniem

Door Anoniem: Context: https://www.security.nl/posting/665438/Platform+Spoofing+wil+dat+banken+slachtoffers+telefoonspoofing+vergoeden Neem deze dan ook meteen mee: https://www.security.nl/posting/665790/Apple+aangeklaagd+voor+faciliteren+van+fraude+via+iTunes-cadeaubonnen Als je het probleem helemaal uitkleed dan gebeurt het volgende: Een wildvreemde doet zich voor als een medewerker van de bank, belastingdienst of een andere organisatie, of als een kennis of familielid. Contact wordt oa. gelegd via telefoon, whatsapp of aan de deur. Het slachtoffer accepteert klakkeloos de fictieve identiteit van de oplichter zonder dit goed te controleren. Bv terugbellen via een zelf opgezocht nummer of op een andere manier de indentiteit vaststellen. Het slachtoffer doet vervolgens wat de oplichter vraagt (geld overboeken, cadeaukaarten kopen, etc). Na enige tijd valt het kwartje bij het salchtoffer dat hij/zij opgelicht is, en wil zijn geld terug van de dienstverlener die er tussen zit. (de bank of Apple, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha