Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

03-08-2020, 19:45 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Mensen van boven de 70 zitten niet zoveel op het internet als wij hier. Ik vind het echt niet gek dat er mensen van die leeftijd nog intrappen; ze worden steeds slimmer. Daarom: maak afspraken met je (groot)ouders en vertel ze dat ze bij een telefoontje van de bank sowieso al moeten ophangen. Daarnaast ben ik het ook wel eens dat sommige mensen gewoon echt niet zo slim zijn. Het artikel van het AD beschrijft namelijk dat dezelfde man ook eerder was opgelicht door gereedschap van een willekeurige aanbeller te kopen. Ik heb vandaag software gezien waarbij elk telefoonnummer (en dus ook van de bank) is te spoofen. Het is voor oplichters achter een terminal of computer, kinderlijk eenvoudig om zich als de bank voor te doen. Het wordt tijd dat hier iets tegen wordt gedaan, want het loopt soms echt de spuigaten uit. Waarom denk je dat een gespoofed nummer zo ontzettend belangrijk is voor succesvolle fraude ? Als ik lees 'bejaarden' dan denk ik "vaste lijn - geen nummerweergave" ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha