Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-08-2020, 09:40 door Anoniem

Door Anoniem: Wat ik mis in dit verhaal, is de vraag hoe de criminelen aan de contactgegevens van het slachtoffer zijn gekomen. Zijn ze soms al een paar dagen eerder gephished waarbij ze oa. bankrekening- en telefoonnummer hebben afgegeven? Je kunt mij bellen namens de ABN AMRO, maar dat is dan wel een vrij slecht verhaal omdat ik daar geen klant ben. Dat doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Phishing is best waarschijnlijk. Maar ook cold calling is nog mogelijk - wat maakt het uit, voor de fraudeur , als ze twee of drie keer "oh sorry verkeerde nummer" zeggen ? Elk derde of vierde telefoontje voor een "ABN klant" is al raak. De grote drie, of grote vier hebben bijna de hele particuliere markt . Sterker - ik zie zo niet of er iets speciaal voor "ABN klanten" was. Wellicht dat ze met een handig verhaal algemeen konden beginnen en het slachtoffer laten zeggen welke bank ze hebben, om daarna het verhaal aan te passen voor die bank. Uiteindelijk doet het slachtoffer alle dingen, de fraudeur levert ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha