Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-08-2020, 22:10 door Anoniem

Een bank mag wettelijk een kopie van je legitimatie eisen, dat hoeven ze niet maar de meesten doen het wel. Met die nieuwe Europese wet tegen witwassen o.i.d. moeten ze inderdaad de identiteit opnieuw vaststellen. Alleen zegt de wet niet dat, zoals ICS dat doet, van klanten een actuele foto eisen via hun app die dan wordt vergeleken met de foto op het paspoort, net of iemand in al die jaren nooit zou veranderen, zeker wanneer je als meer dan 5 jaar hetzelfde paspoort hebt. Wat al die bankrukkers zouden moeten doen is om een deal te sluiten met banken die nog wel kantoren hebben en daar hun klanten uitnodigen om hun paspoort te tonen zodat ze inderdaad kunnen vast stellen of de identiteit klopt. Maar ze lossen het liever in het nadeel van de klant op door het via apps te doen. Ik zou zeker inzage eisen in je gegevens en ook eisen dat ze de kopie, na vaststelling identiteit, direct vernietigen. Of anders een andere bank zoeken die nog wel vestigingen heeft waar je nog langs kan komen. Voor zover ik weet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha