Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-08-2020, 10:54 door Anoniem

Door Anoniem: Aansprakelijk voor problemen als gevolg van zo'n nepnummer is een telecomprovider niet. In de wet staat immers dat partijen die toegang geven tot communicatienetwerken niet aansprakelijk zijn voor de doorgegeven informatie (art. 6:196c lid 1 BW), en dat geldt dus ook voor telefonieproviders. Onder "informatie" valt ook metadata zoals het nummer van de afzender/beller. E-mailproviders bieden hun gebruikers al sinds jaar en dag spamfilters: een dienst waarmee bepaalde e-mails geblokkeerd of gemarkeerd worden. Telefoonproviders zouden wellicht op een vergelijkbare manier niet kloppende metadata kunnen markeren of verwijderen voor abonnees. En is door het bieden van die spamfilter het misbruik minder geworden, of alleen anders? De Nigeriaanse prinsen heulen nog steeds met hun erfenissen, je kan nog steeds "dingen" laten vergroten met pillen op het internet - allemaal geadverteerd via e-mail/spam. Zo zal anti-spoofing van nummermelding ook niet helpen. Misschien heeeel eventjes, en daarna ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha