Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-08-2020, 13:19 door Anoniem

Door buttonius: Door Anoniem 10:24: Door Anoniem: Aansprakelijk voor problemen als gevolg van zo'n nepnummer is een telecomprovider niet. In de wet staat immers dat partijen die toegang geven tot communicatienetwerken niet aansprakelijk zijn voor de doorgegeven informatie (art. 6:196c lid 1 BW), en dat geldt dus ook voor telefonieproviders. Onder "informatie" valt ook metadata zoals het nummer van de afzender/beller. E-mailproviders bieden hun gebruikers al sinds jaar en dag spamfilters: een dienst waarmee bepaalde e-mails geblokkeerd of gemarkeerd worden. Telefoonproviders zouden wellicht op een vergelijkbare manier niet kloppende metadata kunnen markeren of verwijderen voor abonnees. Helaas niet, de ontvangende Telco kan niet zien of de versturende Telco info klopt. De ontvangende Telco kan heel snel controleren dat het meegestuurde nummer van de versturende Telco is. Die opvraging moeten ze ook doen om een gesprek naar dat nummer af te leveren; dus daar zijn Telco's best bedreven in. Klopt dat niet; dan ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha