Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-08-2020, 20:50 door MathFox

Door TheYOSH: Ik heb in een callcenter gewerkt in het verleden. Toen was de beveiliging droevig. Ik kon letterlijk klantdata kopiëren naar mijn eigen server. En dat was niet eens moeilijk. En het was ook een leuk spelletje met de beveiliging. Maar al werk je met een mobiel met camera, elke foto door de OCR scanner en je hebt de data digitaal. De klantdata staat vaak in 1 scherm geordend. Dat kun je best met OCR terug halen naar digitale tekst. Ik zou het wel op deze manier doen ;) Er is dan niet een directe link naar jou :P (air-gap) Hoeveel van de "best practices" had jouw callcenter? 1. VOG 2. Heldere regels: privédata blijft binnenshuis, bij overtreding ontslag 3. Een behoorlijk salaris 4. Logging en auditing 5. Menswaardige behandeling van personeel 6. Goed voorbeeld door het management Je kunt als organisatie niet veel technische maatregelen nemen tegen privacy-lekken door insiders, je geeft zelf al de voorbeelden. Dan zul je het dus van een sociale en organisatorische aanpak moeten hebben.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha