Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-08-2020, 10:56 door [Account Verwijderd]

Tot nu is mij sinds maart jl. nergens geweigerd contant te betalen. Dat betreft AH, Lidl en een enkele keer Wibra voor huishoudelijk materiaal. Bijna altijd betaal ik met PIN dus daarom is het natuurlijk niet bepalend voor het Nederlandse totaalbeeld m.b.t. weigering cash, maar zomaar aan de kassa de mondelinge mededeling dat cash wordt geweigerd mag niet. De klant heeft dan toch het recht contant te betalen. Nu is het bij wet wel zo geregeld dat een winkelier letterlijk 'autocratisch' mag bepalen welk betaalmiddel hij al of niet accepteert. MAAR... daar gaat een strenge voorwaarde aan vooraf: De winkelier moet bij de ingang van de winkel aangeven welk betaalmiddel hij accepteert of welke hij niet accepteert. Als aan die voorwaarde is voldaan, dus hij bijvoorbeeld duidelijk heeft aangegeven bij de ingang van zijn winkel géén cash te accepteren, mag hij bij wet betaling met cash weigeren van een klant die artikelen tóch contant wil afrekenen. De aankoop gaat dan niet door. Met wisselgeld was/is het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha