Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-08-2020, 13:06 door Anoniem

Zelfs als er gegevens over dat model bekend zijn (waar ik verder geen zicht op heb) dan nog kan je die niet zomaar op elk exemplaar loslaten. Dergelijke gegevens zijn gemiddelden, en een specifiek exemplaar kan veel eerder of veel later dan dat gemiddelde de geest geven. Je gebruikt software om de S.M.A.R.T.-status van de SSD te bekijken. Blijf dat regelmatig doen, en negeer signalen dat je SSD in de problemen is niet. Ik heb tot nu toe altijd schijven kunnen vervangen voordat de zaak uit de hand liep door op die signalen te letten. En maak altijd backups, backups, backups. Maak er meerdere, zorg dat ze offline (afgekoppeld, niet benaderbaar) zijn als je niet bezig bent een backup te maken of terug te zetten (wegens ransomware en dat soort ellende), bewaar ze niet op één locatie (je wilt niet alles kwijt zijn na brand of inbraak) en controleer of ze terug te lezen zijn. Wees er systematisch in en maak er een vaste gewoonte van. Dát is je primaire verdediging tegen gegevensverlies.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha