Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-08-2020, 11:14 door Erik van Straten

Volgens de bewindspersoon is het probleem mede afhankelijk van het app-gebruik en het telefoontype en hangt het verder samen met het framework van Apple en Google, waar CoronaMelder gebruik van maakt. Nee daar hangt het niet mee samen. Het probleem is dat de app stopt met af en toe verbinding maken met de centrale server(s) doordat deze door het OS in energiespaarstand is gezet. Voor zover ik weet wordt het uitwisselen van identifiers via Bluetooth hier niet door beïnvloed, want dat doet niet de app maar het OS. Onder iOS lijkt dit een smartphone-type-onafhankelijk probleem te zijn, waarbij de resterende acculading wel eens een rol zou kunnen spelen. Apple zou dit kunnen fixen door dit soort apps te whitelisten en af en toe "tot leven" te roepen. Bij Android schijnt dit een sterk smartphone merk+type afhankelijk probleem te zijn en kan Google dit waarschijnlijk niet fixen. Op de site https://dontkillmyapp.com/ krijg je een indicatie van bij welke Android smartphone je problemen kunt verwachten.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha