Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-09-2020, 13:10 door Anoniem

Door Anoniem: Wat ik niet goed begrijp is dat banken geen actie nemen tegen dit soort fraude. Dit kan vrij makkelijk gedetecteerd worden. Maximum bedrag verhogen en vervolgens groot (in iedergeval omgebruikelijk) bedrag over storten naar buitenlandse rekening. moet alarmbellen doen afgaan bij de bank. Waarom vertraagt de bank deze transactie niet met 12 of 24 uur? Oplichters willen snel geld en de kans dat het zo gaat lukken word aanzienlijk minder. Ook een melding dat de transactie mislukt is, bel de bank. Helpt. Althans dat deed mijn bank toen ik meer overstorte dan normaal. (Was trouwens geen spoofingen en van nl naar nl :) ). Het gaat niet altijd om grote bedragen en buitenlandse rekeningen. Ik kreeg een SMS'je doorgestuurd van familie en ging eens onderzoeken wat er achter zat. Dat ging om een neppe betaal pagina met echte ideal betaling. Dat was een bedrag van rond de 500 euro en werd overgemaakt naar een Nederlandse (Bunq) rekening. (Om het verhaal compleet te maken) Met van vissen kon ik de naam ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha