Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-10-2020, 21:39 door Anoniem

Door Anoniem: Maar gegeven (unlocked) telefoon - waarschijnlijk met bank app-, pas en pincode sluit ik niet uit dat het ophogen van een pin limiet door de dief gedaan is. Er is uiteindelijk een grens aan het aantal credentials wat je in een systeem kunt bouwen. Een beperkte pin-limiet helpt als alleen de pas + pin verloren zijn. Maar je moet/wilt als rekeninghouder die limiet kunnen wijzigen. Maar dan kun je dat nog wel slim en dom doen. Bij ABN en RABO kun je je pin limiet veranderen via de telebankieren website. Inloggen op die site doe je met een code die je krijgt van je "reader" waar je je pinpas in doet en pincode ingeeft. Alle readers van alle klanten zijn hetzelfde, dus de enige authenticatie is pas+pincode. Als die gejat is (zoals in dit geval) dan kan de dief de pinlimiet verhogen. Dus de pinlimiet is ZINLOOS. Bij ING moest je om dit te kunnen vroeger de SMS code kunnen ontvangen en nu de ING scanner gebruiken. Die heeft ook een pincode (andere dan je pas) en de reader is klant-specifiek ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha