Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-10-2020, 15:39 door Anoniem

Door Piet Slagwerker: Door buttonius: Waarom heeft Ahold (Albert Heijn + Etos + Gall & Gall = Ahold) geen backup internet provider voor haar winkels? De kosten daarvan wegen toch niet op tegen het verlies door de gemiste omzet als je ca. een keer per jaar zo'n storing hebt? Ik denk dat na ampel beraad is besloten dat te zien als een 'acceptable risk'. Toch snap ik ook niet waarom ze niet zorgen voor een backup internet provider. Er zijn allerlei rare eisen aan de verbindingen voor die pin automaten. Je zou denken het is een secure tunnel en wat het transport precies is (internet, telefoonmodem, postduif) dat doet er niet toe. Maar nee, je moet als internet provider gecertificeerd zijn voor zo iets en je kunt dus als winkel niet naast de gecertificeerde verbinding een kabelmodempje of 4G router via een ander telefoonbedrijf erbij nemen om als backup te dienen. Voor normale VPN's kun je dat wel doen en dus valt dat dan niet zomaar uit... of het moet wel een heel brede storing zijn.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha