Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-11-2020, 23:05 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: In het geval van spoofing kan de consument niet verweten worden grof nalatig te zijn geweest. Hij wordt gebeld door de bank en in het display staat het nummer van de alarmlijn van de bank. Dus: ik bel iemand op (het slachtoffer) en doe me voor als jou (Anoniem 18.25). Oa. door jouw nummer op de display te spoofen. Als ik vervolgens het slachtoffer zover weet te krijgen dat hij geld overmaakt naar een geldezel oid, dan ben jij dus verantwoordelijk voor de schade die het slachoffer geleden heeft. Want dat zeg je. Jij kunt er niets aan doen dat ik jouw nummer misbruik. Dat is niet te voorkomen door jou. Mogelijk door de telco, maar niet door jou. Wat het slachtoffer vervolgens doet, is de verantwoordelijkheid van het slachtoffer. Die laat zich omlullen. Die doet wat de oplichter vraagt. Ook al zegt iedereen altijd: Doe het niet. Controleer het zelf. Toch trapt zo'n slachoffer er in. Niemand kan een goedglovige beschermen tegen zichzelf. De politie niet. Ook een bank ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha