Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

15-11-2020, 13:26 door Bank veiligheid

Banken zijn gedeeltelijk verantwoordelijk voor de schade lijkt me. Bij spoofing zowel als de hieraan voorafgaande vormen van internetbankieren fraude (zoals Microsoftscams, QR-code scams, whatsapp fraude enzovoort) blijken niet alleen de saldo's van betaalrekeningen geplunderd te worden maar ook de daaraan gekoppelde spaarrekeningen tot bedragen die ver boven de door de kant ingestelde daglimiet uitgaan. Het gaat daarbij vaak om tienduizenden Euro’s per slachtoffer. Dit komt doordat banken in 2015 hebben gekozen voor een sterke versnelling van deze handelingen. Spaaropnames en daglimiet wijzigingen werden voor die tijd met een vertraging van een dag uitgevoerd. Na 2015 kon dat vrijwel ogenblikkelijk dan wel in een kwartier met dezelfde codes als waarmee gewone betalingen worden verricht. Toen de criminelen dit doorkregen, was spaargeld ineens prooi voor scams die "binnen een uur" tot een buit van tienduizenden Euro's konden leiden. In eerste instantie richten de criminelen zich daarbij op een situatie ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha