Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-11-2020, 16:14 door Anoniem

Door Anoniem: Op de website van de Fraudehelpdesk lees ik vandaag het volgende artikel. Wij ontvangen meldingen van mensen die telefonisch benaderd denken te zijn door de Fraudehelpdesk. De beller zegt te bellen uit naam van de ‘fraudehelpdesk van de bank’. Maar ontvangers zien het telefoonnummer van de Fraudehelpdesk. Dit klopt niet: het telefoonnummer van de Fraudehelpdesk wordt gespooft en u heeft te maken met oplichters. Het verhaal van de oplichters wisselt. Zo werd er een ‘fraudeverzekering’ aangeboden, maar ook een verzoek gedaan om geld over te maken naar een andere rekening vanwege ‘een digitale dreiging’. Advies Als u gebeld wordt met een verzoek om iets te betalen of in te loggen bij uw bank, verbreek dan de verbinding. Ook als het telefoontje van uw bank of de Fraudehelpdesk lijkt te komen. Via de techniek die ‘spoofing’ wordt genoemd, is het mogelijk dat uw telefoonscherm een ander nummer laat zien dan het nummer waarmee een beller eigenlijk belt. Op die manier kunnen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha