Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-11-2020, 11:09 door Briolet

Door Anoniem: …Handmatig kun je spoofing altijd detecteren door de headers van een bericht te lezen, met name received headers. Eventueel nog aanwezige DKIM headers kunnen alsnog worden gecontroleerd en hetzelfde geldt voor controle van SPF records en DMARC. DKIM headers behoor je op de mailserver zelf te controleren. Daarna kan de ontvangende mailserver een aanpassing gedaan hebben waardoor hij door de mail-cliënt niet meer eenduidig te controleren is. Onze mailserver verwijderd b.v. de zogenaamde webbugs uit mal (Een vorm van trackers die toch best vaak in commerciële mail voorkomen). Maar in de header schrijft hij wel hoe DKIM gevalideerd is. Verder klopt het dat er zulke uitgebreide artikelen over gepubliceerd zijn dat je hier alleen aan schemel aftreksel als antwoord zult krijgen. Ik heb op het Ziggo forum eens uitgelegd hoe dit bij Ziggo mail via de header te lezen is. (de eerste 4 posts) https://ziggoforum.nl/topics/mail-controle-met-spf-dkim-en-dmarc-uitgelegd.92195/

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha