Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-11-2020, 16:14 door Anoniem

Door Briolet: Ik heb op het Ziggo forum eens uitgelegd hoe dit bij Ziggo mail via de header te lezen is. (de eerste 4 posts) https://ziggoforum.nl/topics/mail-controle-met-spf-dkim-en-dmarc-uitgelegd.92195/ Ik denk dat ook daar het aspect "hoe weet je nou dat de afzender klopt met het bedrijf waarvan je denkt dat de mail komt" onderbelicht is. Als je een mail krijgt "van je bank" of "van je creditcardmaatschappij" hoe weet je dan of het gebruikte afzenderdomein daadwerkelijk is wat je bij mail van dat bedrijf mag verwachten, en of dat niet een of ander willekeurig domein is wat iemand geregistreerd heeft en wat niks met dat bedrijf te maken heeft? En dat zeker als het gaat om bedrijven uit die categorie, die je normaal gesproken eigenlijk nooit mail sturen zodat je ook niet kunt vergelijken met eerder ontvangen mails of kunt vertrouwen op je herrinnering. Daar is, behalve het bewerkelijke WHOIS wat ook nog eens aan alle kanten dichtgezet is "voor de privacy", eigenlijk geen goed protocol of voorziening ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha