Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-11-2020, 10:34 door Anoniem

Door Anoniem: (....) Telefonische klacht ( i.v.m. snelle aanvang werkzaamheden) over privacyschending door de verhuurder krijgt geen gehoor. Met andere woorden eenzelfde soort privacy schending die hier in NL eveneens juridisch bevochten dient te worden, en dat blijkt nagenoeg onmogelijk via gesubsidieerde rechtsbijstand. Wat je kunt doen, is: 1. een brief sturen naar de woningcorporatie, waarin je ze met onderbouwing van dezelfde argumenten die je hier aanvoert, verzoekt om het privacy-schendende systeem binnen vier weken te verwijderen, met verwijzing naar het nieuwsbericht op www.privacyfirst.nl over dit onderwerp. 2. als de woningcorportatie dat weigert, of niet reageert, kun je nadat die vier weken (een redelijke termijn) voorbij zijn gegaan, een handhavingsverzoek indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Dat is gratis (alleen portokosten, tenzij ze inmiddels ook digitale verzoeken accepteren). Kijk wel even naar de instructies op de website van de AP. Daar staat waar zo'n handhavingsverzoek ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha