Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-11-2020, 14:31 door Anoniem

De banken hebben een zorgplicht. Ze kunnen niet alle schade zomaar afschuiven op klanten die op deze manier (kunnen) worden beduveld. Het zijn immers de banken die het mogelijk maken dat hun klanten op deze frauduleuze wijze tienduizenden euro's afhandig kunnen worden gemaakt. Dat is geen kattepis. Mensen zijn vaak totaal geruïneerd. Dan kan je als bank niet een lange neus trekken en zulke mensen volledig in de kou laten staan door ze geen cent te vergoeden. Die regel van "geen vergoeding bij zelf overmaken" komt uit de tijd dat er nog geen internetbankieren bestond. Dat was een hele andere situatie waarbij men nog met overschrijvingskaarten werkte. Toen kwam er ook wel eens fraude voor, nl. door vervalsing of modificatie van zo'n overschrijvingskaart door een fraudeur. Dus bedragen van vervalste overschrijvingskaarten werden vergoed, maar als je de overschrijvingskaart helemaal zelf had ingevuld en ondertekent niet. Het slaat daarom als een tang op een varken om deze regel nu ook op spoofingfraude met ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha