Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-11-2020, 21:23 door Anoniem

De hele wererld heeft van hetzelfde probleem last. Dit is niet een specifiek Nederlands of europees probleem. Het probleem van spoofing is al tientallen jaren (of langer) bekend. En de banken hebben er niets aan gedaan. Maar de telefonie-sector ook niet. Die hadden ook maatregelen kunnen nemen, om dit probleem te verminderen of te voorkomen. Dat heeft die industrie ook nagelaten. (Somebody else's problem) "Het is inherent aan de gebruikte techniek in de telefoonwereld. En dat is geen ongelukje, maar is zo bedoeld." Dat is geen excuus. Het is niet te detecteren voor je telecomprovider of het gaat om een "echt" telefoonnummer of om een nagebootst telefoonnummer. Iedereen kan in principe zijn eigen PBX-bedrijfscentrale opzetten en deze zelf configureren met het telefoonnummer dat men wil laten verschijnen. Je moet er alleen wat verstand van hebben of het boekje volgen. Een telefoonnummer is niet zoveel anders dan een IP-adres op internet. Naar analogie met internet is het een koud kunstje om een packet te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha