Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-11-2020, 09:53 door Briolet

Vandaag stond er een volle pagina in mijn krant over hoe de belastingdienst internet criminaliteit probeert te voorkomen. https://www.destentor.nl/binnenland/aantal-fraudemeldingen-explodeert-belastingdienst-bindt-strijdt-aan-met-cybercriminelen~a0dc9eb8/ Het verhaal is vrij oppervlakkig, maar wat er o.a. in stond is dat phishingmails soms met de echte afzender van de belastingdienst verzonden wordt. Dus meestal wordt een andere afzender gebruikt. Daaruit blijkt wel dat bovenstaande technieken goed werken tegen spoofing. Criminelen gebruiken liever een valse naam omdat een gespoofde naam door technische middelen ontdekt kan worden, terwijl een valse naam alleen door een ontvanger ontdekt kan worden. En ontvangers kijken te weinig naar de echte afzender. Overigens gebruikt de belastingdienst een speciaal SPF record waardoor ze direct kunnen zien dat ergens in de wereld een gespoofed e-mailtje ontvangen wordt en welke mailserver dit foute mailtje verzonden heeft. Bij één mailtje zullen ze niet reageren, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha