Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-12-2020, 20:26 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Wil je spoofing echt aanpakken, dan moet de politiek daarvoor bij de telecom providers zijn. En dáár hoor je ze niet over. Geen moties. Geen actie vanuit het kabinet. Helemaal niets. Dat is inderdaad slecht, maar aan de andere kant is het natuurlijk zo dat dit spoofing aspect maar een klein deel van deze vorm van oplichting is en dat men zonder die spoofing ook nog wel kan proberen om mensen op te lichten. Nu zal het ook lang niet altijd zo zijn dat de slachtoffers het nummer van de bank in hun telefoon hebben opgeslagen en meteen weten "oh dat is 080012345 dat is mijn bank!!". Dus als er dan 088812345 staat dan zijn ze er ook wel van te overtuigen dat het hun bank is die aan te telefoon is. Dan kun je het spoofing probleem wellicht oplossen maar blijft het oplichting probleem gewoon doorgaan. Welke consument belt dusdanig vaak met de bank dat ze dat nummer weten of opgeslagen hebben?

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha