Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-12-2020, 14:40 door Anoniem

"Banken zijn niet bij wet verplicht om schade te vergoeden als de klant de transactie zelf geïnitieerd heeft (de zogenaamde niet-bancaire fraude), zoals het geval is bij spoofing en in sommige gevallen van phishing", aldus Hoekstra. "Bij phishing hebben de banken besloten schade in de meeste gevallen wel te vergoeden uit coulance, aangezien er bij veel phishinggevallen geen sprake is van grove nalatigheid op basis van de uniforme veiligheidsregels. Volgens TV-programma Radar: De wet maakt onderscheid tussen zogenaamde bancaire fraude (niet-geautoriseerde transacties) en niet-bancaire fraude (geautoriseerde transacties). Bij bancaire fraude krijgt de crimineel, door bijvoorbeeld phishing, toegang tot de online bankomgeving van de klant inclusief autorisatie-codes, en geeft de crimineel vervolgens opdracht tot de frauduleuze transacties. Bij niet-bancaire fraude, ook wel oplichting genoemd, geeft de klant zélf opdracht tot het uitvoeren van de transacties. De wet schrijft alleen voor dat er vergoedt ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha