Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-12-2020, 14:48 door Anoniem

Door Anoniem: Dat is mooi voor de gedupeerden, die kunnen hiermee nu naar de rechter en aantonen dat overheid en banken te weinig gedaan hebben om fraude tegen te gaan. De telecom providers zul je bedoelen. De oorzaak van het probleem zit daar. Zij moeten het oplossen. De banken kunnen dat niet. Uit het artikel: "De achtergrond van de toename van spoofing vormt de voortschrijdende techniek zoals VoIP (Voice over IP) waardoor de mogelijkheden zijn toegenomen om telefoonnummers en andersoortige informatie als afzender op te nemen bij telefonische oproepen en sms-berichten", merkt Keijzer op in een brief aan de Tweede Kamer. Wel de mogelijkheden kunnen uitbreiden, maar niet de veiligheid ervan meteen inbedden. Duidelijk een epic fail van de telecom-sector. Voor de korte termijn: Alle geprekken en sms-jes waarvan de start-packet een verwijzing naar een bank heeft, naar 1 centrale routeren en daar controleren of het ook echt van een server/telefooncentrale van een Nederlandse bank afkomstig is. Dan pas ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha