Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-12-2020, 15:00 door Anoniem

Door Anoniem: waarom bepaalde nummers uitsluiten van spoofing? geheel uitschakelen lijkt me wenselijker met eventueel een procedure om voor bijv. bedrijven een uitzondering aan te vragen met onderbouwing en opgegeven alternatief nummer voor de weergave bij de ontvanger. m.vr.gr. Sebastiaan Het probleem is dat je op je eigen netwerk wel vanalles kunt checken, maar als je gesprekken binnen krijgt van andere aanbieders dan moet je er maar vanuit gaan dat het klopt wat ze meesturen. Een stap zou dus kunnen zijn om daar wat filter regels op aan te brengen. Je zou kunnen beginnen met een "gevoelige lijst" van nummers, zoals die banknummers, waarvan je een tabel maakt met nummer en correcte aanbieder. Je gaat er dan vanuit dat de aanbieder waar het nummer echt zit de zaakjes goed voor elkaar heeft, en je checkt voor je dat nummer doorgeeft aan de klant dat het wel bij de goede aanbieder vandaan komt. Klopt het niet dan verwijder je het nummer, of wellicht beter je vervangt het door zoiets als ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha