Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-12-2020, 18:42 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Ik ben totaal niet overtuigd dat deze optie veiliger is. En terecht, het is niet vanzelfsprekend dat de app wél bescherming zou bieden tegen phishing. Vorig jaar heb ik dat wel eens bij de DigiD app geprobeerd en ook die was gewoon nog vatbaar voor phishing. Vuistregel: als er geen veilige verbinding is tussen de app op je telefoon en de desktop waarop je een betaling wilt versturen, dan voegt die app niks toe tegen phishing. Los daarvan slaat het ook helemaal nergens op, er zijn namelijk genoeg open standaarden die wél bescherming bieden tegen phishing. Zoals bijvoorbeeld de FIDO2 standaard of de ouderwetse smartcard. Dan ben je dus totaal niet op de hoogte hoe dit werkt. Een telefoon heeft een uniek ID en bij een transactie van en naar je bank of DigiD wordt dit ID gecontroleerd. Kom de ID niet overeen, dan wordt de transactie geblokkeerd.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha