Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-12-2020, 20:45 door Anoniem

Dat ligt nogal aan de manier van spoofing. Spoofing gaat alleen over het stukje dat iemand zich voordoet als iemand anders, niet over de inhoud. Voorbeelden: 1) als er een ander mailadres wordt gebruikt. Bijvoorbeeld: jan.invalid@hotmail[.]com mailt normaal en nu ineens jan.invalid@gmail[.]com of jan.janssen@hotmail[.]com 2) als iemand normaal "Jan Invalid <jan.invalid@hotmail[.]com>" mailt, er nu ineens "jan.invalid@hotmail[.]com<randomadres@provider[.]com>" staat. 3) als het afzend adres anders is dan het reply-to adres (dus als je op reply klikt staat er ineens wat anders) 4) als je provider de mail in de spambox plaatst (in de headers van de mail zie je dan meestal terug dat SPF of DKIM aangeven dat het spoofing was), waarbij dmarc het oordeel mag vellen wat er gebeurd met de mail - van belang is dus de techniek goed op orde te hebben aan ontvangende en verzendende kant. 5) en bij onbekenden met wie jij geen contact hebt gezocht: als iemand bv. mailt vanaf "Jan Invalid <jan.invalid@gmail[.]com>" en ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha