Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-01-2021, 11:29 door Anoniem

Door Anoniem: QNAP adviseert gebruikers van een NAS-systeem om SSH en Telnet uit te schakelen wanneer ze deze diensten niet gebruiken. Dat dit advies gegeven moet worden... Een van de eisen van software is om die pas na hardening live te zetten. Services die niet gebruikt worden dienen daarbij dus altijd uitgeschakeld te worden. Dat is noodzaak, maar ook gewoon beheer- en security-hygiëne. Ok dus van jou mag een fabrikant geen adviezen geven over het gebruik van hun spullen omdat iedere koper al geacht wordt te weten hoe dat allemaal zit, en geacht wordt te denken zoals jij denkt? Daarnaast: als je nog een plaintext password protocol als Telnet ondersteunt in je organisatie, dan ben je ook niet helemaal lekker. Dit soort uitspraken geeft goed aan hoe gevaarlijk dat "denken volgens standaards" is. Het zit op hetzelfde plan als "wachtwoorden moeten iedere 3 maanden veranderd worden". Het gaat uit van een of ander scenario dat niet noodzakelijk van toepassing is op de situatie, en past daar een algemene ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha