Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-02-2021, 12:03 door majortom

Ja, die telefoon is feitelijk een bankpas geworden als je de bank app erop zet. Dus inderdaad, blokkeren wanneer deze is verloren of gestolen. De site van de bank geeft dit ook aan, als je kijkt wat je moet doen als je je toestel kwijt bent: Verwijder de toestelregistratie van uw verloren telefoon via Internet Bankieren. Zo weet u zeker dat u er alles aan heeft gedaan om uw gegevens te beschermen. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet de eerste gedachte is wanneer je je telefoon verliest. De bank wil iedereen graag aan de mobiele app hebben omdat dit "veiliger" zou zijn, maar feitelijk heb je, naast je bankpas, een extra aanvalsvector gecreeerd. Vraag is dan nog wel hoe de attacker aan de inlogcode is gekomen. Het verhaal dat deze via malware op de nieuwe telefoon zou zijn achterhaald lijkt me vrij onwaarschijnlijk (zou ook betekenen dat ze weer dezelfde code heeft gebruikt? Ook tegen de voorwaarden van de bank).

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha