Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-02-2021, 13:03 door Anoniem

Wat ook onbegrijpelijk is, is dat je bij vrijwel alle webwinkels verplicht bent een account aan te maken. Als ik bij de lokale Elektrazaak een kabel koop, hoef ik me ook niet te registeren. Nee hoor, dat is best begrijpelijk. Dat is voor het gemak wanneer de klant er later nog een keer iets wil bestellen. Dan hoeft-ie namelijk niet opnieuw zijn hele heisa aan gegevens in te vullen. Maar voor wat betreft klanten die maar heel incidenteel iets bij een bepaalde zaak bestellen (misschien maar 1x in hun leven) en/of die helemaal geen account willen, heb je gelijk. Een klant zou iets moeten kunnen bestellen zonder dat je jarenlang in het klantensysteem blijft staan. Vanwege het voortdurende risico van lekken van een database zou er een wet moeten komen dat iedere klant de keuze moet krijgen om zelf te bepalen tot hoe lang de verstrekte gegevens in een klantendatabase bewaard mogen blijven. Fluitje van een cent om op het opgegeven tijdstip het account automatisch door het systeem te laten wissen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha