Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-02-2021, 13:34 door Erik van Straten

M.i. hoort zowel de werknemer als de werkgever teruggenomen "apparatuur met geheugen" (laptops, tablets, smartphones, printers, ...) te wissen en/of naar de fabrieksinstellingen te resetten. De redenen daarvoor zijn o.a.: 1) Op nagenoeg elk device kun je "cached credentials" vinden die, in een onbekend deel van de gevallen, kunnen worden hergebruikt (echt niet alles zit in AD en is onbruikbaar na disablen van een AD account, en zonder netwerkverbinding met de AD-server blijken disabled accounts vaak nog gewoon bruikbaar). Vooral als het oude account wordt hernoemd (SID wijzigt dan niet), kunnen wachtwoorden die bijv. in een webbrowser en andere applicaties (o.a cloud access) zijn opgeslagen, tot allerlei identiteitsproblemen leiden. Een vertrokken medewerker zou er zo van beschuldigd kunnen worden dat hij/zij kennelijk nog toegang had en "heeft toegeslagen". Als werkgever wil je ook niet dat jouw logs vervuild raken met de identiteit van vertrokken medewerkers - noch onbedoeld, noch opzettelijk (een slimme ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha