Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-02-2021, 19:27 door Anoniem

Door Anoniem: Wij hebben een policy dat medewerkers op hun laptop eens om de drie maanden hun windows wachtwoord moeten veranderen op hun laptop. Waarom? Dit gaat direct in tegen het best-practise advies dat al zeker 5 jaar door het NIST wordt uitgebracht. Nu kunnen ze hun wachtwoord op de laptop alleen wijzigen als ze fysiek bij ons op locatie zijn. Nu met Corona lijkt dat ons niet zo handig. Hoe kunnen gebruikers toch hun wachtwoord veranderen op een veilige manier en dat dit ook in onze AD wordt aangepast? (Iets met multifactor authenticatie bijvoorbeeld?) Hoe gaan jullie om met wachtwoorden veranderen in Corona tijd op WIndows machines? Inloggen met 2 factor (bv. wachtwoord slechts geldig op 1 fysieke laptop) kan een middel zijn. Kijk anders eens naar Windows Hello, zonder je omgeving te kennen valt er weinig over te zeggen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha