Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-03-2021, 15:42 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Zo lastig is het toch niet dit te voorkomen? 24 voor de sim swap een SMS bericht zenden aan de oude SIM dat de SIM wordt overgezet. Komt het bericht niet bekend voor? Bel met het telefoonnummer van de klantenservice. Geen linkjes erin, geen nummers erin, anders zet je phishing weer op een spoor. En ja: dan zit je legitieme gevallen even 24 uur in de weg. Laten we dat als wereld dan accepteren. Het probleem is dat veel mensen hun oude telefoon kwijt zijn als ze hun nummer (legitiem) willen overzetten. Inderdaad. "telefoon verloren" zal een belangrijk percentage van de legitieme sim-swap vragen zijn. Wel zuur - ik kan me heel goed de social engineering voorstellen waarin de vraag naar het bedrag op de laatste rekening gepareerd wordt. "hoe kan ik dat nou zien, want zonder die telefoon kan ik ook niet op mijn bankrekening kijken" (dat is echt wel plausibel - gezien de bankieromgevingen die een telefoon als tweede factor authenticator willen) proces ontwerp is _ook_ ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha