Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-04-2021, 07:17 door Anoniem

Door Erik van Straten: Ik ben bang dat je ernaast zit, zoals blijkt uit dit antwoord op deze vraag of je als koper je gegevens uit de klantenadministratie kan laten verwijderen: https://www.ictrecht.nl/blog/verwijdering-eisen-uit-de-klantenadministratie-kan-dat Dank voor jouw antwoord, maar je hebt mij niet overtuigd. Oké, nog wat verder gezocht, en ik blijk inderdaad niet overal gelijk in te hebben. Een belangrijk punt is dat op een factuur de gegevens van de koper moeten staan. Dat vind je hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/ Als die koper een particulier binnen Nederland is dan is een factuur niet verplicht. Maar als een factuur wordt opgemaakt moeten naam en adres er wel op staan. Als er een factuur gemaakt wordt is de consequentie dat die gegevens zeven jaar bewaard moeten worden. Ik snap dat er niet met facturen gerommeld mag worden, een ondernemer mag deze dus niet wijzigen als de afnemer ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha