Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-04-2021, 13:18 door Anoniem

Aan de ene kant vind ik banken in het algemeen niet verantwoordelijk voor het beschermen van telefoonnummers. Dat ligt duidelijk buiten hun domein. Aan de andere kant vind ik banken ook lui. Waarom geven ze mensen niet automatisch een extra rekeningnummer waarop je wel direct kan storten maar niet kan afhalen zonder een bedenkperiode van 7 tot 10 werkdagen. En bijvoorbeeld een functie om automatisch af te storten op die rekening wat boven een bepaalde grens komt. In die zin is het misschien mooi dat ze worden opgeroepen de schade te betalen. Ook al betalen we dat als rekeninghouders zelf, het geeft hopelijk de banken toch een aansporing om zich eens te bezinnen op het gemak waarmee willekeurige bedragen binnen seconden kunnen verdwijnen, terwijl het gros van de klanten in de meest eenvoudige babbeltrucs zal trappen. Er is trouwens een bijzonder doortrapte plus plus variant van deze babbeltruc. De oplichters bellen dan zelf de bank uit naam van het doelwit en houden een bankmedewerker aan de praat. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha